In de bovenbouw draait het portfolio om zelfstandigheid, reflectie en voorbereiding op de volgende stap in hun onderwijsloopbaan. Het bestaat uit drie onderdelen en helpt kinderen bij het bewust worden van hun leerproces:
HIER BEN IK TROTS OP
Net als in de onder- en middenbouw kiezen kinderen zelf werkstukken of projecten waar ze trots op zijn. Dit biedt hun de ruimte om hun persoonlijke groei zichtbaar te maken en hier met trots op terug te kijken.
ZO ZIE IK MEZELF
In de bovenbouw brengen kinderen zichzelf in kaart met de IK-cirkel, die zes belangrijke aspecten belicht: samenwerken, trots op mezelf, zelfstandigheid, orde en overzicht, presenteren en ik ben een Kanjer!Dit doen ze aan de hand van een rubrics, ofwel een beoordelingsmatrix. Tijdens gesprekken met ouder(s) en leerkracht(en) worden deze reflecties besproken, wordt er gekeken naar de voortgang en stellen kinderen samen nieuwe doelen voor de toekomst.
Benieuwd naar de IK-Cirkel en rubrics? Bekijk ze hier
Twee keer per jaar nemen we IEP-toetsen af om de voortgang in de leerstof te monitoren en individuele ontwikkeling in kaart te brengen. Daarnaast brengen we onder andere DMT, AVI, het ondersteuningsniveau en andere relevante indicatoren in kaart. Benieuwd naar onze beoordelingscriteria?